En visuell identitet är ett företags personlighet, den visar vilka ni är och var ni är påväg. Den blir ett verktyg för att professionellt visa vilka ni är och hålla ihop kommunikationen över fler plattformar, så att era kunder alltid känner igen er.
Varför visuell identitet?
Vad kan en visuell identitet bestå av?
Logotyp
Färgpalett
Typografi
Bildmanér
Grafiska element
Visuella guidelines
Färgpalett
Typografi
Bildmanér
Grafiska element
Visuella guidelines
Så går det till
Kostnadsfritt möte
Vi börjar med ett inledande digitalt möte där ni berättar om ert företag och vad ni behöver hjälp med. Björsverket berättar vad vi kan hjälpa till med och hur vi jobbar. Björsverket tar fram en offert.
Förberedelser
Efter det inledande mötet får ni ett digitalt dokument där ni besvarar frågor och instruktioner för eventuellt material ni behöver samla in. Det kan vara exempel på nuvarande kommunikation, texter, bilder mm.
Uppstart
När förberedelserna är klara bokar vi in ett uppstartsmöte, digitalt eller fysisk träff. Vi går igenom projektet och sätter upp tidsramar och besvarar eventuella frågor. Nu är vi igång!
Kreativt arbete
Björsverket tar fram inledande skisser och presenterar dessa. Ni får ge feedback för att säkerställa att projektet fortskrider i den riktning ni önskar.
Produktion
Nu startar själva produktionen och Björsverket tar fram det material som vi kommit överens om. Ni får vidareutvecklade skisser och möjlighet att ge feedback.
Överlämning
När allt material är godkänt får ni överlämning av materialet i de format ni behöver för att kunna använda den visuella identiteten. Vi följer upp med ett avslutande möte för att utvärdera och fånga upp feedback.
Vill du veta mer om hur Björsverket kan hjälpa er ta fram en visuell identitet?
Webbplats
Är du intresserad av att skapa en webbplats? Läs mer om hur det går till.
Grafisk design
Behöver du en annons, skylt eller en banner i sociala medier?